Πέμπτη 30 Απριλίου 2009

Κοινή Δήλωση Συσπειρώσεων – Σχημάτων για τις Συμπράξεις Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)

δημοσιεύουμε αποσπάσματα κοινής δήλωσης συσπειρώσεων εργαζομένων του δημόσιου τομέα για τις ΣΔΙΤ

...Η κυβέρνηση της ΝΔ με το Ν. 3389/06 ήρθε να συμπληρώσει και να ολοκληρώσει τη διαδικασία εκχώρησης των Δημόσιων Έργων και Υποδομών στο Τραπεζικό και Κατασκευαστικό Κεφάλαιο που είχαν ήδη ξεκινήσει από τα μέσα της δεκαετίας του 90 οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ (Αεροδρόμιο Σπάτων, Αττική Οδός, Γέφυρα Ρίου) με τις συμβάσεις παραχώρησης. Με το νόμο αυτό ουσιαστικά εκχωρεί στα επιχειρηματικά συμφέροντα ολόκληρο το σύστημα παραγωγής των δημόσιων τεχνικών έργων...

...Στα πλαίσια των αναδιαρθρώσεων, που επιβάλλει το κεφάλαιο διεθνώς για την αύξηση της κερδοφορίας του και τον περιορισμό των όποιων ψηγμάτων κατακτήσεων των εργαζομένων υπήρχαν, μετατρέπει και τις δημόσιες υποδομές, όπως και τις αντίστοιχες υπηρεσίες σε πεδία κερδοφορίας του. Γιατί δε τους φτάνει η κερδοφορία μονάχα του κατασκευαστικού κλάδου από τα δημόσια έργα, αλλά θέλουν να την επεκτείνουν και σε άλλους κλάδους (χρηματοπιστωτικό σύστημα), θέλουν να την φορτώσουν πάνω στους χρήστες των δημόσιων υποδομών, τους εργαζόμενους δηλαδή και την κοινωνία....

...Οι επιπτώσεις από τη γενικευμένη εφαρμογή των ΣΔΙΤ είναι τεράστιες τόσο για το κοινωνικό σύνολο, όσο και για τους εργαζόμενους στη δημόσια διοίκηση:

1. Ο σχεδιασμός και προγραμματισμός κοινωνικών υποδομών και υπηρεσιών υπάγεται στη λογική της εξυπηρέτησης των ιδιωτικών συμφερόντων και όχι των κοινωνικών αναγκών. Τα έργα που πλέον θα έχουν προτεραιότητα θα είναι εκείνα που μπορούν να αποδώσουν στο κεφάλαιο. Και όσα δε μπορούν, θα πρέπει οι όροι της σύμβασης να τα μετατρέψουν σε τέτοια.

2. Το κόστος κατασκευής των έργων εκτινάσσεται. Για παράδειγμα τόσο στην Αττική Οδό, όσο και στο Ρίο - Αντίρριο το κόστος εκτινάχθηκε κατά τη διάρκεια της κατασκευής τους και την επιπλέον επιβάρυνση την επωμίστηκε εξολοκλήρου το δημόσιο, ενώ τα διόδια που επιβάλλει ο ιδιώτης είναι υπέρογκα και συνεχώς αναπροσαρμοζόμενα προς τα πάνω. Τα πρώτα 27 σχολεία που προβλέπεται να κατασκευαστούν με ΣΔΙΤ θα κοστίσουν 150 εκατ. €, αν δεν υπάρξουν υπερβάσεις (105 εκατ. € η κατασκευή, 45 εκατ. € η συντήρηση και πρόσθετο κόστος 20% για ασφάλιση), ενώ με βάση την πρόσφατη εμπειρία, η κατασκευή τους από τον ΟΣΚ θα κόστιζε το πολύ 45 εκατ. € και η συντήρησή τους για 25 χρόνια περίπου 1,7 εκατ. €. Ακόμα και σε χώρες όπως η Μ. Βρετανία αποδεικνύεται ότι το κόστος κατασκευής – λειτουργίας είναι μεγαλύτερο για το Δημόσιο.

3. Υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο τα έργα αυτά να ρημάξουν λόγω ελλιπούς συντήρησης από τον ανάδοχο. Είναι προφανές ότι ο κάθε ιδιώτης θα επενδύει για συντήρηση – φύλαξη – καθαριότητα - θέρμανση κλπ τα ελάχιστα προβλεπόμενα από τη σύμβαση, με τεράστιες επιπτώσεις στη λειτουργία των υποδομών. Επιπλέον από τη σύμβαση προβλέπεται ως χρόνος ζωής του έργου, αυτός της ενοικίασης από το δημόσιο. Κανένας δε δεσμεύει τον ανάδοχο για το τι θα παραδώσει στο πέρας της ενοικίασης.

4. Υποθηκεύεται το μέλλον των επόμενων γενεών, μια και το Δημόσιο δεσμεύεται για πάρα πολλά χρόνια με υποχρεώσεις αποπληρωμής που θα τείνουν να γίνουν δυσβάσταχτες. Πρακτικά φορτώνεται στις επόμενες γενεές το κόστος κατασκευής έργων απαραίτητων στο σήμερα. Ό,τι περίπου κάνουν οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές για την κοινωνική ασφάλιση. Στις χώρες της Δυτ. Ευρώπης που λειτούργησαν οι ΣΔΙΤ, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα περιορίστηκε το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (άρα γίνονται λιγότερα έργα) ή το κόστος μετακυλύεται μέσω της φορολογίας στους πολίτες.

5. Ο έλεγχος και η λειτουργία τεράστιας σημασίας δημόσιων υποδομών και υπηρεσιών (εκπαίδευση - σχολεία, υγεία - νοσοκομεία, μεταφορές) περνάει άμεσα στους ιδιώτες οι οποίοι θα έχουν λόγο για το πώς θα λειτουργούν εντός των υποδομών αυτών τόσο οι εργαζόμενοι (καθηγητές – δάσκαλοι– γιατροί – νοσηλευτές κλπ), όσο και οι χρήστες (μαθητές). Αν εντός του δημόσιου σχολείου η κατάληψη γίνεται αφορμή για επέμβαση του εισαγγελέα, δεν τολμάμε να σκεφτούμε τι θα γίνει σε ένα ιδιωτικοποιημένο κτίριο σχολείου ακόμα και αν λειτουργεί εντός δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος. Δε φαντάζει πολύ μακρινό το σενάριο όπου ο ιδιοκτήτης θα επιβάλει το fast food της επιλογής του, θα νοικιάζει το κτίριο για σχολείο το πρωί και για κάτι άλλο το βράδυ, θα απαγορεύει εκδηλώσεις που δεν του είναι αρεστές, θα εγκαταλείπει τις φθορές ή δε θα προσφέρει επαρκή θέρμανση γιατί ακρίβυνε το πετρέλαιο

6. Οι ΣΔΙΤ θα οδηγήσουν σε μεγάλο περιορισμό της απασχόλησης στο δημόσιο τομέα μια και δημόσιες λειτουργίες και υπηρεσίες σχετικές με τη φύλαξη – συντήρηση – καθαριότητα των δημόσιων κτιρίων και υποδομών θα ανατεθούν εξολοκλήρου στους ιδιώτες. Ταυτόχρονα καταργούν το ρόλο των δημόσιων τεχνικών υπηρεσιών....

  1. ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  3. ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  4. ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
  5. ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου